tisdag 12 maj 2009

vardagspussel på riktigt

från och med idag är det vardagspussel på riktigt. från att vara hemma heltid både jag och pappa under en månads tid så börjar idag vår vardag. jobb för pappa, lämna-hämta dagis, amma lite därimellan och också hinna packa lite inför flytten på torsdag. riktig vardag kanske det dock inte blir förrän framåt nästa vår då huset förhoppningsvis börjar bli helt klart, men redan framåt hösten hoppas vi på att kunna återvända till älta. innan dess är det dock lägenhet i järla sjö, bröllop, midsommar, semester i småland, teckenläger på västkusten och många härliga gosstunder med prinsen och prinsessan.

calles reaktion på att få en lillasyster har varit större än vi trodde. någonstans hade vi fått för oss att han inte skulle bry sig nämnvärt, men ack så fel vi hade. han vill gärna pussa och klappa, men omedveten om sin styrka blir det lätt nyp och slag istället. han är väl medveten om sin syrra och också att hon tar mammas uppmärksamhet från honom. han kiknar av skratt och glädje när jag sätter mig ner för att bara vara med honom, äta, natta, läsa, leka. ibland känns det svårt att finnas till för båda, men jag hoppas och tror att rutiner kommer allt eftersom. för aldrig vill jag vara otillräcklig för de kungliga tu.

2 kommentarer:

Grodansmamma sa...

Åhh vad jag känner igen mig efter bara 2,5 dagar hemma. Skrev om Elsas reaktion igår. Kramar

Erika sa...

Kör du renoveringsblogg parallellt? ;-)

Lycka till med att göra listan, det lät som många roliga aktiviteter.