torsdag 4 mars 2010

förvånad

jag blir lika förvånad varje gång jag seglar in på statistiksidan och ser hur många som besökt min blogg varje dag. jag har ju tappat bloggreppet helt och hållet känner jag och ändå så många besökare, det värmer såklart, men förvånad blir jag allt.

förvånad är jag även över ebban som nu tecknar mer och mer. där kan man verkligen säga att det rasslar i teckenförrådet. hon snappar upp den ena efter det andra och lyser av glädje varje gång man tolkar henne rätt. det minskar ju frustrationen i många situationer när hon redan som 10 månadersbaby kan tala om vad hon vill och inte vill. hon fortsätter med sina rumphopp, mer kallat rumphas kanske men vill helst av allt bara stå. snart alldeles själv. tror hon har ärvt sin fars lårstyrka.

prinsen han förvånar ju hela tiden, i alla lägen. han fixar och donar med det mesta och pedagogen på dagis berättar om den ena kopplingen efter den andra. han är smart min lillskrutt. mammig är han också och vill mest gosa gosa gosa i mitt knä.... men vem vill inte det, gosa alltså :).

förvånad är jag även över att vi snart ska flytta. med bara några få veckor kvar så är huset snart färdigt för inflytt. färdigt för inflytt ja, men färdigt...ack nej. jag är glad om vi har en toastol och en kokplatta på plats :) men å så underbart det ska bli oavsett det ofärdiga skicket :)

1 kommentar:

Vida sa...

Men så har du ju en särdeles fin blogg..

Jag minns när jag arbetade som barnskötare och vi hade utbildningsdagar så uppmärksammade de oss på att barn som tecknar ofta gör det mycket tidigare och med större ordförråd än barn som är hörande/de som inte har döva föräldrar.Det är för att det är mycket svårare att lära sig använda stämbanden än vad det är att teckna med händerna... men det som ledarna ville göra oss medvetna om är hur mycket barn verkligen förstår även om de inte kan förmedla det själva. Det där har jag burit med mig under åren..

Spännande med huset.. snart,snart,snart....

kramar