fredag 28 november 2008

ovanlig...annorlunda

idag insåg jag.... att vanliga föräldrar finns överallt. i affären, förskolan, bussen etc. helt vanliga människor som skulle göra allt för sina barn såklart, de är så vanliga så de inte inser det själva. insikten kom till mig idag på bussen att jag kommer aldrig vara en vanlig förälder, eller i mångt och mycket givetvis, men ändå inte. det kommer alltid finnas en liten del av vår familj som gör att vi är lite ovanliga, lite annorlunda. jag vet, min reaktionsförmåga kanske inte är den bästa med tanke på att det är snart 16 månader som det där fina ovanliga tog ett stort kliv in i vår familj, men i samma sekund som insikten kom till mig så blev jag så glad eftersom jag tillhör den kategorin som tycker om det som är annorlunda, det som inte är som allt annat. nu förstår jag, nu hajjar jag på riktigt varför han kom till just oss. det finns nog inga som är så stolta som vi över att få visa att vi hör ihop, på riktigt.
han är mitt allt och kommer så alltid vara. kanske har vi en liten ovanlig och annorlunda kärlek och relation, men den är minst lika vacker för det.

6 kommentarer:

Lilla L sa...

Jag blir så himla uppiggad av att läsa din blogg. Du har en så fantastiskt positiv inställning! Go girl, go!

Kram Helena

Vida sa...

Den är hur vacker som helst.. du har en utmärkelse att hämta hos mig om du vill ha den.

Varm kram till dig från Liv

Fredric och Jag sa...

Du är ju bara så fantastiskt. Det är verkligen underbart att läsa dina inlägg. Du är så positiv!!!

KRAM

Lena sa...

Vad det är roligt att komma in till din blogg och läsa.
Jag blir så glad.

Freja sa...

jag håller med ! Jag fick hopp och blev uppiggad av att läsa ditt inlägg!

Anonym sa...

Vilken fin text. Jag instämmer helt. Jag trivs med att vår familj är lite annorlunda. Det liknar lite mitt förhållande till färsk koriander faktiskt ... först kunde jag inte med den alls, men ju fler gånger jag provade så kunde jag till slut inte motstå korriander, idag kan jag riktigt längta... Det är befriande att inte behöva vara som alla andra och jag är såå glad att Snorpan kom och satte krydda på vår familj.