måndag 7 september 2009

nu har jag bestämt mig...

min rädsla för influensan och alla andra luftvägsvirus börjar ta över mitt sinne mycket mer än vad som är nyttigt. så nu har jag bestämt mig. nu släpper jag det. blir vi sjuka så blir vi. då får vi ta det då. allt löser sig säkerligen och inte kan väl en liten rutten influensa styra över vårt liv. så under tiden så fortsätter vi med inhalationer, lek, torka näsan, läsa bok, hosta, dagis och att bara njuta av de stunder vi får vara tillsammans. så inga mer lässtunder framför dator i jakten på att hitta information, nya rön, berättelser om influensan. nu får det helt enkelt vara nog. tillbaka till mitt gamla lugna jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

klokt! kommer den så kommer den:) den kanske inte ens hittar er..och då har du ju oroat dig i onödan..kram K

Honungspojkens mamma sa...

Låter som ett klokt beslut!

Kram