onsdag 4 november 2009

sticket på plats

då var sticket på plats. det sviniga sticket som hela sverige verkar vallfärda för, inklusive familjen glantz. calle fick sitt första stick för dryga två veckor sedan, lite ont i armen och feber en halv dag, annars inga konstigheter. för min och mannens del har jag jagat vaccin denna vecka, mest för att jag vill ha det avklarat och sluta tänka på det och när en efter en runt om i landet verkar insjukna så vill man såklart skydda ebban så gott man kan. i vår hemkommun finns dock inget vaccin kvar, slut överallt och som resten av sverige ingen vet när, vad och hur. då slog mig tanken att det finns säkert något privat alternativ från östermalm som säkerligen har vaccin. slog en pling och självklart var vi välkomna när som helst under dagen. de hade vaccin hemma för resten av veckan och utan att blinka styrde jag bilen mot strandvägen och dess kvarter. så nu är sticket på plats och det känns mer än bra.

Inga kommentarer: