torsdag 14 januari 2010

tack vare calle

det var en man som sa till oss... " i nästan hela mitt liv ända sedan jag var barn har min värsta mardröm varit att få ett barn med down syndrom. varför? det vet jag inte, finns ingen orsak, bara en känsla. det har varit en så stor farhåga att jag även dragit mig för att ta beslutet att försöka få egna barn. men.... så träffade jag calle för första gången för drygt ett år sedan och samma stund som vårt möte försvann alla mina rädslor, som bortblåsta. det finns inte längre någon mardröm. tack vare calle"

det var en kvinna som väntade sitt första barn som sa till oss.... "förr har jag alltid sagt att den dagen jag blir gravid så ska jag göra alla tänkbara tester på fostret. varför? rädsla antar jag. sen träffade jag er och lyssnade till era varma ord om calle, ert liv med calle. nu är jag gravid och har inte gjort ett enda test. mitt barn är välkommet oavsett. tack vare calle"

så mycket känslor, kunskap och lugn. allt tack vare vår calle.

2 kommentarer:

Masarinmamman sa...

Också en anledning till att fortsätta blogga. Varje person som blir av med rädsla och fördomar gör det värt att fortsätta!

Och vad stora barnen har blivit! Fina bilder!

Vida sa...

Tänk ville förändringsprocess ni och Calle ger vissa bara genom att vara just de ni är... Det är stort!

Kramar