måndag 20 april 2009

ett hjärta av guld

på många sätt har calle ett hjärta av guld...ett prinshjärta som glimmar av glädje mest hela tiden. idag fick vi ännu ett bevis på att hjärtat mår bra. när calle föddes så upptäckte man att han fortfarande hade en liten öppning i fosterförbindelsen i hjärtat. en vanlig "åkomma" som många barn har, men som oftare upptäcks på downare eftersom rutinultraljud görs på deras hjärtan. är öppningen för stor så går man in via ljumsken och "pluggar" igen den, en liten enkel operation sägs det. i calles fall var öppningen så liten så det var mycket tveksamt att man skulle behöva åtgärda det överhuvudtaget. idag var det dags för återbesök, ett år efter förra kollen. dr hjärta, en kvinna där hjärtat också sitter på rätta stället, underbar hand med barn och calle älskar henne från första stund. efter lite gelé på bröstet och många intressanta sladdar på bröstet kom glädjebeskedet. öppningen hade vuxit igen och vi behöver inte längre komma tillbaka. ett hjärta av guld minsann.

annars går inskolningen fint. pappa som är närvarande sitter mest i ett annat rum och ringer schaktare, grävmaskiner, bergvärmegubbar och annat som rör husbyggnationen. två flugor i en smäll skulle man kunna säga. själv mår jag fint, kan inte klaga förutom att det inte finns någon som helst anledning för harry att stanna kvar där inne längre. jag började vänta alldeles för tidigt och nu känns det som jag gått över tiden trots att det är sagt på lördag. är helt säker på att det är en tös där inne, envis som synden redan från start. men men....den som väntar till sommaren lär får se :).

4 kommentarer:

Freja sa...

ojojoj det är mycket ´som händer i era liv just nu! Låter som er sommar kommer gå fort!

Glädjande besked med hjärtat!

Jennie sa...

Har han de grå på sig på inskolningen med??? =)=)

Vida sa...

Nu får Harry komma ut tycker jag.. vilken fantastiskt bra bok du valt som verkligen berör.. jag sträckläser den och glömde nästan att gå av bussen imorse.. hade kunnat hamna på novum ;)

Fredric och Jag sa...

HEj
Skönt med det lilla hjärtat. Vi skall ner till Lund på måndag och operera Fredrics lilla hjärta. Det närmar sig med stormsteg. Vet inte vad jag känner , men jag hoppas att det är slut med eländigheterna och allt går pra.
Hoppas att lilla Harry bestämmer sig för att komma ut snart. Är så spänd på vad det blir för nått litet sött knytte.
Sköt om er
Kram catrine