tisdag 27 maj 2008

host host host

det blev eurovisionfest på avd. 70 plastmadrass, men lika bra var det. alltid skönt att vara på rätt ställe när det behövs. vi hade faktiskt en riktigt mysig kväll trots att vi var omgivna av södersjukhusets inte alltför gemytliga lokaler. i söndags fick vi dock komma hem och borta bra men hemma bäst är ju ett ordspråk som stämmer mer än väl. det är fortfarande väldigt hostigt, slemigt och pipigt, men med god aptit och ett glatt humör vilket är det viktiga såklart. jag har aldrig blivit så väl bekant med uttrycket allmäntillståndet, det är och kommer så alltid vara inmatat i sinnet.

det är ju inte alltid man tänker på att packa med sig kameran när man tar taxin till akuten så det fick bli en suddig bild med mobilen. jag vet inte hur ni sover, men calle sover gärna så här :) iaf om han får välja.
denna vecka skulle varit kantad av flyg ner till småland, besök och bus med gamla vänner och kram o gos med mormor, morfar, farmor och farfar. vi får dock göra allt det längre fram i sommar då vi helt enkelt fokuserar på att bli helt friska tills på måndag. då tar vi istället den där taxin till ki i huddinge för att operera polyper och halsmandlar. jag hoppas det kommer ske då calle förhoppningsvis kommer slippa iaf en liten del av sina förkylningsproblem. det går ju dock inte att operera om det fortfarande är hostigt, slemigt och pipigt. så nu hoppas vi på friskare vindar över sjöstaden.

4 kommentarer:

Lena sa...

Vad härligt att få kommit hem igen.
Han ligger som Linnéa.
Har lagt ett kort i min blogg för någon dag sedan där hon ligger på ett liknande vis.

Hoppas nu på att Calle nu snart blir frisk och får åka till sina släktingar!

/Lena

VARDAGSPUSSEL sa...

hej lena! ja jag såg kortet på linnéa, underbart! :)

Carin sa...

Hej Caroline!
Jag har hittat hit till din blogg från Jennies sida och jag tycker det är väldigt kul o spännande att läsa om er vardag i Stockholm -personligt och levande berättat!Jag håller tummarna för att Calle ska bli tillräckligt frisk så att operationen ska kunna bli av så att framtiden blir lite lättare för honom!
Hoppas allt är bra med dig, vi ses säkert i Småland i sommar, kram Carin P

Freja sa...

Underbar bild!!