onsdag 21 maj 2008

utmanad

grodans mamma har utmanat mig i att minnas tillbaka 10 år. eftersom jag är nostalgiskt lagd så antar jag mer än gärna utmaningen.

vad gjorde jag för 10 år sedan?

för tio år sedan var jag upp över öronen kär i min man, ingen förstod nog att det skulle bli han och jag, allra minst vi själva. en månad innan studentmössan flög av var vi två på samma ställe i samma stund och på den vägen är det. med tanke på att vi påbörjade vårt tillsammans med att spendera tillvaron i varsin världsdel det första året så måste kärleken redan då varit oerhört stark. om känslor kan flytta berg så hade vi nog gjort det då. vi har fortfarande svårt att prata om det avskedet vi tog då. hugg i magen, kniv i hjärtat, sår i själen...tror inget kan beskriva det till fullo. men inget ont utan att det har något gott med sig, vi fixade det med hjälp att dåtidens explosiva teleavtal, många många tusenlappar höll lågan igång över telefon. men så här i efterhand...visst var det värt det :). märker att detta mer blir en resumé över hur jag träffade min man, men det var ju faktiskt det som tog sin form i mitt liv för tio år sedan. efter ett år på andra sidan atlanten fick äntligen börja bygga på det som idag känns oövervinnerligt, vår kärlek till varandra.

5 måsten att göra imorgon

hmmm.... svårt... har inga måsten mer än att lämna in vagnen på lagning...måste kännas oerhört intressant för er läsare att veta. för övrigt är mitt enda uppdrag under dagen att bara vara med calle och det är ju verkligen inget måste :)

dåliga egenskaper

har inga :) :)....jo tyvärr är det väl så att även jag besitter en del dåliga sidor. frågade min man och hans svar var att jag älskar att sova, vilket bidrar till att jag är ett fruktansvärt tråkigt resesällskap då jag sover i tid och otid. jag har heller inte den självdisciplinen som jag önskar att jag hade, egentligen i alldeles för många sammahang. det finns säkert många många fler dåliga egenskaper att nämna, men jag låter du som läsare skaffa er en egen uppfattning vad gäller den saken istället.

5 platser där jag bott

älghult, en småländsk by där det luktar gott av nyklippt gräs och kogödsel på vägen

växjö, som 17-åring tog jag min första natt i egen lya.

boston, aupair ett år i världens underbaraste familj som idag är goda vänner till familjen

bromma, vår första gemensamma investering. en lya för två med spegelvägg, pizzavalv och takfläkt...känn på den. lyckligtvis gjorde vi om det till vårt alldeles egna lilla näste.

hammarby sjöstad, idag finns vi här. närheten till både vatten, natur och city. allt man behöver för vårt vardagspussel.

5 jobb som jag haft

aupair... ett underbart år i mitt liv

kassörska på rimi... inte lika underbar sysselsättning

skötare på rättspsyk... galen tillställning

behandlare inom missbrukstvångsvård.... usch, fy och blä... inte min grej

beteendevetare på mando (behandling av ätsjukdomar)...världens bästa kollegor


4 personer jag vill veta mer om

adventure-life-vida, tjejerna två, kecka och en till som känner sig manad :)

Inga kommentarer: