måndag 19 maj 2008

små måsten i vardagen

för att vårt vardagspussel ska gå ihop överhuvudtaget så finns det små saker i livet som gör det så mycket enklare. såklart är det så att det viktigaste är att man har varandra, men det går ju aldrig att sticka under stol med att ibland kliver den sanna materialisten fram och njuter i stora drag av 7-11 kaffe, korgar med hjul på konsum och signalhornet på spårvagnen.

vad hade vi gjort utan de små tingen? förmodligen är det så att vi hade bott i den där timmrade stugan någonstans bland träden, plockat äpplen från träden och hämtat vatten i brunnen. kanske hade vi varit lyckligare på det viset, men så skönt att man inte kan sia i varken dåtid eller framtid. jag inbillar mig iallafall att det inom mig tänds ett litet glädjehopp varje gång jag får ha det riktigt skönt och bekvämt runt omkring mig. livet är ju till för att njutas så varför inte just på mitt sätt :)

den allra största glädjen är ju dock tillsammans med calle som nu för tiden skrattar mest hela tiden. två små tänder sticker upp i
hans dagliga smile och hjärtat blir alldeles varmt inom mig. ibland kan jag stå stilla vid hans säng och bara se när han sover. i mina ögon finns det inget mer fridfullt än att gå in i ett rum där ett barn sover. kanske är det för att de är så fulla av liv i varje vaken stund och där ligger de bara och samlar krafter för ännu ett äventyr. ja underbart är det ialla fall.


bjuder till sist på lite foton på prinsen som gör min dag varje dag.










3 kommentarer:

Lena sa...

Får man fråga om du bor där vid spårvagnsskylten?
I så fall kan det hända att vi ses någon gång!
Jag bor vid denna spårvagnslinje men vid Årsta fältet och tjejerna går på dagis nära Valla torg.

VARDAGSPUSSEL sa...

aha...ja vi bor där...mitt i hammarby sjöstad! ja då kanske vi springer på varandra, om inte så får vi se till att vi gör det! världen är liten :)

Anonym sa...

vardagslyx kallar jag det du kallar små måsten:) kram karo