lördag 11 oktober 2008

get it down dag 11 - herrklubb

i helgen har mannen herrklubb. några gånger om året träffas dessa herrar och hittar på roliga aktiviteter tillsammans. i går anlände sex småländska grabbar till älta för att spendera helgen tillsammans med bland annat poker, shopping, fotboll och en massa grabbtjat. calle och jag har fått äran att stanna hemma i huset och få vara med de stunder de är hemma. dessa sex grabbar är en del av den skara som jag växte upp tillsammans med i de småländska skogarna och vi har mer eller mindre följts åt under årens lopp och nu är det min man som ingår i denna landsortsklubb :). jag minns ju de grabbarna som jag växte upp med, vilket i och för sig är roliga minnen, men igår kväll var det sex vuxna män som krälade runt på golvet för att charma min prins. hormonstinna tonåringar har förvandlats till barnkära hjärtan som såg min calle för den calle han är. underbart.

2 kommentarer:

Ulla sa...

Ha ha, vilken syn att se dessa män kräla runt med Calle på golvet. Jag tycker nog att våra barn många gånger har den effekten på människor, alltså att dom inte kan motstå dom. Härlig berättelse.

Anonym sa...

Haha....jag kan se det framför mig. Men du stod ut med alla dessa i ditt hus?;) Du är en mkt stark kvinna!