söndag 5 oktober 2008

get it down dag 5 - glädjeskryt


när man har ett barn med down syndrom så blir det lätt fokus på hur mycket senare ens barn är i utvecklingen. trist att det ska behöva vara så, saker och ting kommer ju förr eller senare iaf. kanske är det för att vi är så inställda på vad som anses vara "normalt" även om jag och många med mig tycker att det som avviker från det normala bara är spännande och intressant. iaf...min lilla calle är just nu inne i en utvecklingsfas där det händer massa saker och dagens inlägg tänkte jag helt enkelt ägna till att skryta om alla de framsteg han gör...en massa glädjeskryt.

* han kan åka på rumpan för att ta sig framåt....inte så ofta och bara om det är något han verkligen vill ha, men iaf :)

* han är en hejjare på sugrör

* säger titta och lampa ganska tydligt ibland...

* vill veta vad allt heter och pekar hela tiden på allt som ska benämnas

* klappar händerna när sångdvd´n gör samma sak och försöker teckna en massa fast man inte riktigt hajjar vad

* tecknar lampa

jag skulle kunna fortsätta i en evighet och som sagt det händer hela tiden nya saker och det är underbart att få ta del av den ständiga utveckling som sker

ps...3 gaddar har tittat fram och många fler är på g :)

3 kommentarer:

Vida sa...

Härligt att läsa glädjeskryt :) Blir glad av det!

Kramar från Liv

Anonym sa...

Hej!
Hittade hit via enbart. Jag har en flicka med PWS men man jämför dom ofta med downs. Var hemma i 4år med henne och fick lära mig mycket! Ska kika vidare här och se hur ni har de!

Ulla sa...

Vilket härligt skryt och det är ju det vi ska göra om våra härliga ungar. Visst är de lite senare i utvecklingen, men tänk istället på att dom jobbar hårdare än andra barn för att ta sig dit. Man blir så medveten om hur mycket som krävs för ett barn att lära sig saker. Det tänker man inte på alls med andra barn.