onsdag 22 oktober 2008

get it down dag 22 - älskling

med risk för att kopiera masarinmammans fina ord till sin kärlek så kommer här några ord som funnits i mina tankar länge nu.

igår firade vi 2 årig bröllopsdag...tja firade och firade är kanske att ta i med smörgåsfika i mysbyxor framför tv´n, men iaf. firandet sparar vi till helgen istället. det var dock bättre än förra året då vi hade vår första bland flera övernattning på barnakuten med calleskrutten. men det är egentligen inte alls det jag ska snicksnacka om. två år har gått sedan vi sa ja inför släkt och vänner, en helt underbar dag som vi aldrig kommer glömma. vackra gäster, vacker miljö och vacker kärlek speglade hela festen. vi var väl redan då ganska säkra på att nästa stora steg i våra liv skulle vara en liten guldklimp som skulle vara hälften av oss båda. inte kunde vi väl då ana att vi verkligen skulle få en guldklimp i ordets rätta bemärkelse. en unik liten pajas som förgyller vårt liv, vilket givetvis alla barn gör, men han ger oss och många mer på ett annat sätt och vi ser fram emot när andra erfarenheter som vi ännu inte upplevt gör oss sällskap i framtiden.

ibland får jag frågan hur relationen mellan mig och min man har blivit sedan calle föddes och de erfarenheter vi har tack vare honom. och svaret på det är enkelt....vi har alltid haft en väldigt nära relation min man och jag, är vi hemma samtidigt så finns vi alltid i samma rum, att vara ensamma är inget vi tycker om. vi tyckte kanske att vi hade gått igenom mycket på våra år redan innan prinsen anlände, men allt var egentligen småpotatis i jämförelse. men kanske är det just alla de småpotatisen som gjort att vi idag står varandra ännu närmre, om man nu kan göra det. det finns nog ingen som står så stadigt och tryggt vid min sida, han är mitt allt och den kärlek jag hyser för honom önskar jag att alla människor någon gång får uppleva. visst är det så att man måste jobba i en relation för att lyckan ska bestå, man måste om och om igen förälska sig i samma människa då vi alla förändras allt efter vad åren går.

när jag tittar på min man tillsammans med calle så är hjärtat helt enkelt som ett oändligt hav som aldrig slutar forsa fram. att få älska dem båda är mer än underbart, det är livet.

2 kommentarer:

Vida sa...

Man blir ju alldeles tårögd av detta kärleksfulla inlägg. Ni är underbara alla tre.

Hoppas ni får det underbarast i helgen.Tänk att det redan gått två år.

Kramar och grattis

Liv

Grodansmamma sa...

Ni är ju rätt så snygga ihop oxå alla tre. Glöm inte det. Ha en underbar bröllopsdagsfirarhelg. Känner annars igen det där med smörgåsmys framför TV:n.....Kram